Tue. October 17th

<GREEN CLASS>

このクラスでは、もうすぐハロウィンと言うことで、コスチュームをつけてレッスンを受けました。

What are you?

I’m a bat.

I’m a white cat.

みんなとっても楽しんでいましたよ!

テキストでは、

Do you like ○○?

の質問と、Yes/Noで答える練習をしました。

Do you like apples?

Yes, I do.

Do you like cucumbers?

No, I don’t.

ワークブックも真剣に取り組めました。

Good job!!

<NAVY CLASS>

このクラスは比較級を学習しました。

The whale is bigger than the eel.

The dolphin is faster than the crab.

○○er thanの文章の組み立てもしっかりできましたよ。

フォニックスでは、”ar”と “or “の聞き分けをしました。

Bart had a farm. One day there was a storm.

The sky was dark, but Bart was smart. He put the corn in the barn.

聞き分けもしっかりできましたよ!

ワークブックが早く終わったので、みんなでBINGOもしましたよ。

盛り上がりました。

That’s all for today.

来週はハロウィンウィークです。

ぜひコスチュームで教室に来てくださいね!

先生たちのコスチュームもお楽しみに!

See you next week!!

%d人のブロガーが「いいね」をつけました。